اعلام الزامات جديد شرايط و اقدامات بهداشتي پرواز فوق العاده به هند و پاکستان


انتشار : 1400/03/03



به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، در راستاي اجراي مصوبات كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت كرونا، شرايط و اقدامات بهداشتي لازم بابت پرواز فوق العاده جهت بازگرداندن اتباع ايراني از هند و پاكستان اعلام شد.

با توجه به برقراري یک پرواز فوق العاده توسط شرکت هواپیمایی ماهان در روز جمعه هفته جاری به کشور هند و هفته آینده توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کشور پاکستان، كليه مسافران ملزم به ارائه گواهي تست مولكولي (RT-PCR) منفي از نظر كوويد 19 با مدت اعتبار حداكثر 96 ساعت، پيش از سوار شدن به هواپيما در فرودگاه مبدا هستند.

همچنين تمامي مسافران متقاضي ورود به كشور بايد فرم تعهدنامه كتبي كه توسط وزارت امور خارجه ابلاغ شده است را جهت پذيرش غربالگري و انجام مجدد تست كرونا و قرنطينه الزامي در هتل به مدت 2 هفته و پرداخت هزينه انجام تست و قرنطينه را تكميل و به همراه اسناد مثبته در مبدا به نماينده شركت هواپيمايي ارائه كنند.

هزينه تست مولكولي (RT-PCR) دوم و سوم هر كدام 330 هزار تومان و هزينه اقامت در هتل فرودگاه مطابق با ابلاغيه وزارت امور خارجه است.

همچنین، غربالگري حين ورود و انجام مجدد تست مولكولي (RT-PCR) براي كليه مسافران متقاضي ورود به كشور (حتي در صورت دارا بودن كارت سلامت) صورت خواهد پذيرفت.