آخرین اطلاعیه واکسن‌ های مورد تایید کانادا در ۲۰۲۱


انتشار : 1400/09/16



واکسن‌ های مورد تایید کانادا یکی از مهمترین مواردی است که مهاجران و یا افرادی که تصمیم دارند به این کشور سفر کنند، باید از آن اطلاع داشته باشند. جالب است بدانید که در اوایل شیوع ویروس کرونا، کشور کانادا قوانین سختگیرانه ای برای اتباع خارجی در نظر گرفته بود اما به مرور زمان و با بهتر شدن شرایط و بهبود روند واکسیناسیون، دولت کانادا محدودیت‌های خود را برای ورود مسافران و مهاجران کاهش داد.

اگر می خواهید بدانید که کدام واکسن‌ها مورد تایید کشور کانادا هستند؟ یا اینکه چه شرایطی برای واکسیناسیون مهاجران این کشور وجود دارد؟ تا انتهای این مقاله همراه الی گشت باشید تا جواب همه سوالات خود را درباره سفر به کانادا در ایام کرونا پیدا کنید.

واکسن‌ های مورد تایید کانادا کدامند؟

همانطور که گفته شد، به دلایل گوناگونی از جمله وجود واکسن کانادایی و رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان کانادایی، دولت این کشور تصمیم گرفت تا محدودیت های خود را برای ورود مهاجران کمتر کند. به طوریکه در حال حاضر، همه مسافرانی که واکسن خود را به صورت کامل دریافت کرده اند می‌توانند به کشور کانادا وارد شوند و دیگر نیازی به قرنطینه یا  انجام آزمایش COVID-19 نخواهند داشت.

نکته قابل توجه این است که این افراد، باید حداقل ۱۴ روز قبل از ورود به کانادا روند واکسیناسیون خود را تکمیل کرده باشند. در ابتدای شیوع ویروس کرونا، واکسن‌هایی که مورد تایید کشور کانادا بودند شامل فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون و جانسون می‌شدند. اما امروزه، واکسن های سینوفارم، سینووکس و کووکسین نیز مورد تایید این کشور هستند.

در نظر داشته باشید که اگر واکسن زده اید و قصد سفر به این کشور را دارید، حتما باید کارت واکسن خود را به زبان انگلیسی و فرانسوی با ترجمه معتبر به همراه داشته باشید. فراموش نکنید که ترجمه معتبر باید دارای مهر یا شماره عضویت یک انجمن ترجمه مجرب و حرفه ای باشد.

واکسن کرونا

در صورتی که هنوز واکسن نزده اید یا فقط یک دوز از آن را دریافت نموده اید، از قوانین قرنطینه فدرال پیروی کنید و به محض ورود، آزمایش و تست‌های مورد نیاز را انجام دهید. همه مسافران پرواز هوایی که واکسن نزده اند، باید قبل از سفر به کانادا حدود سه شب در یک هتل با اجازه دولت اقامت داشته باشند.

از آنجایی که حفظ سلامت و ایمنی شهروندان کانادایی در اولویت دولت این کشور می‌باشد، همچنان قوانین سفت و سخت برای افرادی که واکسینه نشده اند پابرجاست تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

کاهش محدودیت های ورود به کانادا از نظر مقامات دولتی

مقامات دولتی کشوری کانادا اظهاراتی درباره کاهش محدودیت ها برای ورود مسافران به این کشور داشته اند که در ادامه آنها را شرح می دهیم:

به گفته Patty Hajdu، وزیر بهداشت: “قوانین محتاطانه اعلام شده امروز فقط به دلیل تلاش های بی نظیر کانادایی ها امکان پذیر است و موارد اضافی تنها در صورت ادامه حفاظت از یکدیگر اتفاق می افتد. از همه کسانی که برای دریافت دوز اول و دوم خود پا پیش گذاشته اند متشکرم. اگر هنوز واکسن دریافت نکردید هرچه سریعتر این کار را انجام دهید، چرا که این کار گامی در راستای امنیت سلامت جامعه است.”

دومینیک لبلانک، رئیس دولت در مجلس عوام کانادا نیز گفته است که : “این اولین مرحله از رویکرد احتیاطی ما برای کاهش محدودیت های ورود به کانادا است. در این زمان ما دیگر مرزهای خود را باز نمی کنیم. دولت کانادا به کار خود در سطح جهان از طریق سازمان بهداشت جهانی و همچنین همکاری نزدیک با استانها، سرزمین ها، شرکای بومی و مقامات آمریکایی در جهت پیشبرد بازگشایی به روشی که برای هر دو کشور ایمن است ادامه می دهد.”

طبق سخنان بیل بلر، وزیر ایمنی عمومی و شرایط اضطراری: “در این زمان، دولت کانادا همچنان به شدت به کانادایی ها توصیه می کند که از سفرهای غیر ضروری پرهیز نمایند. اگرچه با تلاش های واکسیناسیون در سراسر کشور که به خوبی پیش می رود و آینده درخشان تری انتظار می رود، اما ما نمی توانیم احتیاط را کنار بگذاریم. رویکرد مرحله ای ما برای کاهش اقدامات مرزی با حقایق، شواهد علمی و مشاوره متخصصان بهداشت عمومی ما هدایت می شود. در تمام کارهایی که ما در واکنش به این همه گیری انجام می دهیم، اولویت اصلی ما همچنان بهداشت، ایمنی و امنیت همه کانادایی ها است.”

واکسینه

برای ورود به کشور کانادا، به موارد زیر دقت کنید

با توجه به کاهش محدودیت‌های ورود به کانادا، اگر تصمیم دارید به این کشور سفر کنید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • همه مسافران باید مدارک معتبری از وضعیت سلامت خود ارائه کنند.
  • ارائه نتیجه منفی تست قبل از ورود به کشور الزامی است
  • همه مسافران بالای ۵ سال، صرف نظر از تابعیت یا وضعیت واکسیناسیون با واکسن‌ های مورد تایید کانادا، باید نتیجه منفی آزمایش مولکولی منفی کووید ۱۹ یا همان پی سی آر را برای ورود به کانادا به همراه داشته باشند.
  • دقت کنید که نتیجه آزمایش آنتی ژن مورد قبول دولت کانادا نیست!

کدام تست‌های کرونا مورد تایید دولت  CANADA هستند؟

آزمایش های مولکولی که برای ورود به این کشور قابل قبول هستند شامل موارد زیر می‌باشند:

  • آزمایـش PCR
  • آزمایش اسید نوکلئیک (NAT) یا آزمایش تقویت اسید نوکلئیک (NAATs)
  • رونویسی معکوس حلقه واسطه تقویت ایزوترمال (RT-LAMP)

لازم به ذکر است که در تمامی این تست ها برای رسیدن به نتیجه از روش هایی مانند سواب نازوفارنکس (NP)، سواب بینی یا نمونه بزاق دهان استفاده می کنند. سایر آزمایش های مورد قبول نیز به شرح زیر هستند:

  • RT-PCR رونویسی معکوس PCR در زمان واقعی
  • PCR کمی (qPCR)
  • تقویت ایزوترمال
  • PCR دیجیتال قطره ای یا PCR قطره ای دیجیتال (ddPCR)
  • TMA
  • اسید ریبونوکلئیک
  • CT
  • CRISPR
  • تشخیص ژن N
  • تشخیـص Orf1a/b
  • تشخیص ژن S
  • تشخیـص ژن E
  • تشخیص ژن RdRp

آیا می توان با همراهانی که واکسیناسیون کامل انجام نداده اند به کانادا سفر کرد؟

اگر همراه شما کودکی ۱۲ سال است که واکسینه نشده، باید آزمایشات مولکولی کووید- ۱۹ را هنگام ورود و در روز هشتم انجام دهد. در صورتی که وضعیت سلامتی او تایید شود و از الزامات بهداشتی مشخص شده پیروی شود، نیازی به قرنطینه او نمی‌باشد.

در نظر داشته باشید که این موضوع فقط در مورد در مورد کودکان زیر ۱۲ سالی که واکسینه نشده و همراه والدین، سرپرستان یا مربیانی خود هستند صدق می کند. همراهان این کودکان باید به طور کامل با واکسن های مورد تایید سفارت کانادا واکسینه شده باشند و مدارک معتبر را ارائه دهند.

قوانین قرنطینه و انجام آزمایشات لازم برای همه همراهانی که فرآیند واکسیناسیون را به طور کامل انجام نداده اند صدق می‌کند.

از ارائه اطلاعات غلط درباره وضعیت واکسیناسیون به شدت خودداری کنید!

اگر شما به عنوان یک مسافر، درباره وضعیت واکسیناسیون خود اطلاعات غلطی را ارائه کنید، ممکن است با توجه به قوانین کیفری برای جعل به پرداخت حداکثر ۷۵۰،۰۰۰ دلار یا مجازات شش ماه حبس یا هر دو گزینه محکوم شوید! در صورتی که مسافران هر یک از قوانین و دستورالعمل قرنطینه نقض کنند، به عنوان فرد متخلف محسوب شده و ممکن است به پرداخت جریمه ۵۰۰۰ دلار برای هر روز عدم رعایت قانون محکوم شوند. در صورت ارتکاب هرگونه تخلف جدی تر، ممکن است مجازات‌های سنگینی از جمله شش ماه زندان و یا ۷۵۰،۰۰۰ دلار جریمه شامل حال فرد متخلف شود.

با واکسن های مورد تایید سازمان Health Canada آشنا شوید

در این بخش تصمیم داریم داروها و واکسن‌هایی که توسط Health Canada برای مقابله با ویروس همه‌گیر COVID-19 تایید شده اند و مجاز هستند آشنا کنیم. به همین منظور جدولی را آماده کرده ایم که در آن اطلاعات زیر شرح داده شده اند:

  • شرکت صادر کننده مجوز
  • نام تجاری، نام تخصصی، دلیل موثر بودن واکسن در برابر COVID-19
  • ترکیبات دارویی، قدرت پیشگیری، میزان دوز و نحوه مصرف
  • شماره شناسایی دارو (DIN)
  • حوزه درمانی (طبق تایید سازمان جهانی بهداشت)
  • شماره کنترل Health Canada
  • تاریخ صدور مجوز
  • و سایر اطلاعات

جدول زیر، فهرستی از واکسن‌ های مورد تایید کانادا می باشد:

لیست واکسن های مورد تایید کرونا

 

سوالات متداول:

  • واکسن های مورد تایید کانادا کدامند؟

در ابتدای شیوع ویروس کرونا، واکسن هایی که مورد تایید کشور کانادا بودند شامل فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون و جانسون می‌شدند. اما امروزه، واکسن های سینو فارم، سینووکس و کووکسین نیز مورد تایید این کشور هستند.

در صورتی که مراحل واکسیناسیون را کامل انجام دادیم، چه مدارکی را باید به دولت Canada ارائه کنیم؟

در چنین شرایطی حتما باید کارت واکسن خود را به زبان انگلیسی و فرانسوی با ترجمه معتبر به همراه داشته باشید. فراموش نکنید که ترجمه معتبر باید دارای مهر یا شماره عضویت یک انجمن ترجمه مجرب و حرفه ای باشد.

  • چه آزمایش هایی برای کرونا مورد تایید دولت  کانادا می‌ باشند؟

آزمایش  PCR، آزمایش اسید نوکلئیک NAT  یا آزمایش تقویت اسید نوکلئیک NAATs و رونویسی معکوس حلقه واسطه تقویت ایزوترمال  RT-LAM از مهمترین تست های مورد تایید این کشور هستند.

  • چه محدودیت هایی برای ورود به کشور کانادا وجود دارد؟

به طور کلی باید گوییم این کشور محدودیت‌های خود را برای ورود اتباع خارجی کمتر کرده و در صورتی که همه دوزهای واکسن خود را زده اید، با ارائه مدارک معتبر می‌توانید وارد کانادا شوید.

نتیجه گیری:

CANADA یکی از محبوب ترین کشورها برای سفر و مهاجرت می‌باشد که در ابتدا شیوع ویروس همه گیر کرونا، قوانین سختگیرانه ای را برای ورود مهاجران و اتباع خارجی اعمال کرد. اما با گذشت زمان و بهبود روند واکسیناسیون، این کشور تصمیم گرفت با حذف برخی محدودیت‌ها، آغوش خود را

دوباره به سوی مهاجران بگشاید. مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده اند، می توانند به راحتی با ارائه مدارک معتبر ترجمه شده وارد CANADA شوند. اما کسانی که واکسن نزده اند باید از قوانین قرنطینه پیروی کنند و آزمایش های مورد نیاز را انجام دهند.