زلزله به ۵۰ بادگیر تاریخی در منطقه لافت هرمزگان خسارت وارد کرد


انتشار : 1401/04/11



 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از آسیب ۵۰ بادگیر تاریخی در منطقه لافت قشم بر اثر زلزله حدود ۶ ریشتری بامداد شنبه خبر داد.

 عباس نوروزی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: علاوه بر این بادگیرها، مناره مسجد جامع بندرلافت نیز بر اثر زلزله تخریب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بندرکنگ از توابع بندرلنگه و بندرخمیر که کانون زلزله بودند، خسارتی به بناهای تاریخی همچون پل لاتیدان وارد نشده و بررسی خسارت های احتمالی به دیگر ابنیه تاریخی استان در دست انجام است.

بامداد امروز شنبه - یازدهم تیرماه - چند زلزله شدید مناطقی از شهرستان بندرلنگه در غرب هرمزگان را به شدت لرزاند که بر اساس آخرین آمار موجب جان باختن پنج نفر از هموطنان شد و شمار زیادی از واحدهای مسکونی تخریب و ۸۴ نفر نیز مصدوم شدند.

شدت این زلزله‌ها به حدی بود که علاوه بر شماری از شهرستان‌های هرمزگان از جمله بندرعباس در برخی از کشورهای همسایه هم احساس شد.

ساعتی پیش وزیر کشور جهت بررسی وضعیت مناطق زلزله زده استان هرمزگان وارد این استان شد.

وزیر کشور با حضور در منطقه زلزله زده سایه‌خوش در بندلنگه استان هرمزگان اعلام کرد که دو چادر سالنی به ظرفیت ۱۵۰ نفر و مجهز به کولر برای اسکان زلزله زدگان توسط نیروی دریایی سپاه تامین و ارسال می‌شود.

وحیدی صبح امروز در گفت و گوی تلفنی با استاندار هرمزگان، ضمن در جریان قرار گرفتن درباره آخرین گزارش از خسارات زلزله هرمزگان دستور داد تا امکانات لازم برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به سرعت ارسال شود.